A 70-es években kialakított közlekedési rend alapja az volt, hogy több forgalmi sáv nagyobb kapacitású forgalom áteresztését tegye lehetővé. Ezt az elvet azonban nem lehetett a gyakorlatban érvényesíteni, hiszen a szűkebb és kevesebb sávú Múzeum körút és Vámház körút nem tette lehetővé a Károly körút gyorsabb haladását, mivel a szűk pontokon gyakran alakult ki torlódás, a gépjárművek felgyülemlettek. Napjainkra tarthatatlanná vált az idejét múlt elvek szerinti forgalomszervezés, a jelentősen megnövekedett átmenő forgalom csillapítása vált szükségessé.
Eredmények
A projekt eredményeképpen megújult a Károly körút lepusztult betonrengetege, melynek hatása a Deák tértől az Astoriáig érezhető.
- A Károly körúton megszűnt egy forgalmi sáv és a parkolás számára lefoglalt területek felszabadultak.
- Az átépítés után a Károly körút teljes szakasza 2 x 2 sávosra csökkent.
- 80 db gyertyánból kialakított fasort és vízjátékokkal színesített komfortos közterületeket alakítottunk ki.
- A Dohány utca és a Deák tér között – a járdákat övező fasor mellett – a villamos pályák széthúzásával egy 8 méter széles zöld sáv jött létre, így az Andrássy úthoz hasonló ligetes hangulatot sikerült adnunk a Kiskörútnak.
- A villamos pályák között megvalósított zöldsávban a látványos vízjátékot alakítottunk ki. A 25 darab szökőkút programozott ritmusban hullámzik a Madách házak magasságától a Dohány utcáig bezárólag, s jelentősen hozzájárul a körút jobb levegőjének és klímájának kialakításához.
- Átalakítottuk a Deák téri villamos-végállomást is, mégpedig oly módon, hogy a lezárás különösebb átalakítás nélkül lehetővé tegyen egy lehetséges vonalhosszabbítást a Bajcsy-Zsilinszky út irányába.
- Az újonnan létesült felszíni gyalogos átkelőhelyek az akadálymentes gyalogos közlekedés mellett a forgalomcsillapítást is szolgálják, mindezeknek köszönhetően csökken a szállópor mennyisége.
A megvalósítás
A BKK 2011-ben vette át a projekt irányítását, 2011. dec. 1-én pedig sikeresen lezárult a műszaki átadás-átvételi eljárás. A gyorsan és hiányosan előkészített projektet igyekeztünk úgy lezárni, hogy a megítélt támogatás ne vesszen el, és hogy egy olyan műszaki tartalommal bíró létesítmény épüljön meg, mely méltó példaképe lehet a jövő fővárosi beruházásainak.